Übersoldier 2 (PC)Píše se rok 1938, Německo se připravuje na válku. Pouze Erns Scheffer, vedoucí expedice ÜberMacht, se nachází ještě v tibetském městě Lhasa. Ale namísto navazování přátelství s mnichy a využívání jejich pohostinnosti se tu snaží nalézt tajemství, kterak navracet mrtvé zpět do života. A světe div se – podaří se mu to! Přijde na to, že šok smrti dává lidem nadpřirozenou sílu, díky které nejenže dokáží obživnout, ale jsou pak ještě mnohem silnější a nebezpečnější. Tuto schopnost chce Scheffer využít k postavení mocné armády jakýchsi nadvojáků.
"Přijde na to, že šok smrti dává lidem nadpřirozenou sílu, díky které nejenže dokáží obživnout, ale jsou pak ještě mnohem silnější a nebezpečnější."
Jenže plán tak úplně nevyjde. Spolu se smrtí totiž vojáci ztrácí uvědomělost a smysl pro povinnost. Každý z nich si dělá doslova, co se mu zamane. Takřka žádný pak neuposlechl rozkazů německých důstojníků.Übersoldier 2 (PC) Na zlepšení tohoto tristního stavu pomáhá pouze T9, speciální medikament, který umožňuje vojákům zpětně ukládat rozkazy. V prvním díle Übersoldiera jsme měli za úkol zničit takzvaný ZX1 komplex, odkud proudili živí mrtví vojáci do světa. To se podařilo, ale nyní se dozvídáme, že opět započala produkce T9. Je třeba tomu zamezit, stejně jako znemožnit německým oficírům, aby se ztratili v davu. Jelikož první Übersoldier patřil v roce 2005 k nejpříjemnějším překvapením a potěšil nás hustou atmosférou a zábavnou akcí, na pokračování jsme se docela dost těšili. Ačkoliv to není ta správná formulace – dlouhou dobu jsme totiž vůbec nevěděli, že je hra v přípravě. S propagací se nikdo příliš nenamáhal, a už to částečně indikovalo problémy. Po dohrání musíme konstatovat, že se dvojka skÚvod do hry.
Dějová zápletka se očividně drží a především točí kolem jakéhosi záhadného starověkého artefaktu, který se nazývá Monolit a je nebezpečný tím, že může být zneužit k ovládnutí mysli a tím i jednání lidských jedinců a tak i všeho lidstva. Že se tyto vlastnosti Monolitu přímo samy o sobě nabízejí ke zneužití se strany zločinců a zločinných organizací, to vás samozřejmě už napadlo také. Ústředními postavami této vcelku vydařené hry jsou Nick Scryer a jeho chameleónská partnerka Sara, patřící sice k nepřátelskému gangu, ale pomáhající i vám, nutno se ovšem zmínit i o jednom ze záporných hrdinů, tedy o postavě velkého Generála. Původně zcela obyčejný a řadový člověk Nick Scryer se v průběhu událostí počne měnit v supermana, který se naučí využívat postupně získaných nadpřirozených schopností, mezi které potom patří vetření se do mysli jeho nepřátel, telekineze, tak zvaný „aura pohled“ a stavění ohnivých stěn a v neposlední řadě vysávání duševní síly z řad jeho krutých protivníků a nepřátel. Ve hře se ztotožníte samozřejmě s hlavním hrdinou, tedy Nickem Scryerem a v zajímavém příběhu, proloženém mnoha dramatickými prvky, situacemi a podivnými zvraty ho přes řadu misí dovedete ke konečnému cíli. Než začnete hrát, doporučuji vám si důkladně nastudovat ovládání, které není jen tak jednoduché a snadné, spíše náročné na vaši paměť a správný postup při využívání vašich vlastností a možností. K dispozici máte i tréninkovou část, kde si můžete nacvičit různé způsoby boje, ale vzhledem k tomu, že v průběhu hry budou v jednotlivých misích vstupovat do hry tréninkové části, kde se naučíte používat nově získané vlastnosti, není nutné zmíněný trénink podstupovat. To by snad pro úvod stačilo, snad ještě jedna informace, hra vám nabízí čtyři stupně hrací obtížnosti a já tento návod psala na druhý stupeň, tedy NORMAL, jednotlivé obtížnosti se liší tím, že jejich zvyšováním ubývá lékárniček a přibývá nepřátel, jinak jsou všechny mise naprosto stejné. Doporučuji také ponechat původní nastavení kláves, jen anglické klávesy pro pohyb, tedy „W“, „A“, „S“ a „D“ je dobré si změnit na u nás používané „kurzorové šipky“.
Solitary Confinement – Samovazba.
Po dlouhé hezké a výmluvné, takřka faktograficky zpracované animaci, kterou sice můžete přerušit, ale musím vám doporučit ji shlédnout a na jejímž konci se setkáte se Sarou, která vám otevře dveře od vaší cely a dá vám k dispozici první zbraň, tedy pistoli s několika náboji, v reálu potom vyjděte z vězeňské kobky ven, odbočte doleva a rozstřelte barel s trhavinou, vyčistěte chodbu od strážců a seberte jim jejich zbraně (náboje). Všechny boční okolní dveře jsou zatím nepřístupné, takže jděte na konec chodby, tam odbočte doleva, v místnosti seberte lékárničku, z lavice náboje a aktivujte počítač, spadly tak laserové zábrany před dveřmi na chodbě. Vydejte se tedy zpět na chodbu, odbočte doleva a projděte těmito zmíněnými dveřmi, spustí se animace. Po jejím skončení si připravte samopal, seběhněte vpravo po schodech dolů a postřílejte všechny vojáky, pro jejich přesné zaměření používejte (a to v každém dalším souboji) levý CTRL, při likvidaci nepřátel si pomáhejte rozstřelováním barelů s výbušninou a láhví s plynem. Potom otevřete všechny mřížové vchody, v jedné z cel najdete lékárničku, uprostřed místnosti aktivujte počítač, za vašimi zády přede dveřmi zmizela laserová ochrana. Projděte tudíž těmito dveřmi dál, pobijte další darebáky, pokračujte vpřed, můžete si prohlédnout cely vlevo, pokud potřebujete náboje, pak seběhněte protějšími schody až dolů, zastřelte vojáka a seberte mu náboje (toto dělejte stále po každé likvidaci nepřátel, nebudu již dále na tuto nutnost upozorňovat, také vás již nebudu dále upozorňovat na možnost rozstřelování barelů s trhavinou a láhví s plynem). Dveřmi však zatím neprojdete, nemáte u sebe potřebnou kód kartu. Vraťte se tudíž po schodech zpět až úplně nahoru, kde projděte dveřmi doprava, zabočte vpravo a picněte stráž, projděte dveřmi vlevo, pokud v místnosti nic nenajdete, pokračujte po chodbě dopředu, projděte z chodby dveřmi doleva a hned nato vlevo dalšími. Spustí se animace, v níž se setkáte se Sarou, obdržíte od ní první kartu pro získání PSI schopností a počnou se vám v mysli vybavovat události z minula. Poté začne trénink, o kterém jsem se zmínila v Úvodu tohoto návodu. Zaměřte kurzor na předmět (bednu), který chcete zvednout, přidržte pravé tlačítko myši a předmětem pohybujte do stran posunováním myši a otáčením jejího středního kolečka, tak předmět zvedáte, či snižujete. Pokud tento úkol splníte, můžete projít dveřmi do následující místnosti, kde proveďte s bednou právě nacvičené, postavte se na ni a posunujte se na ni k žlutočerně označené zdi, tam si přeskočte na druhou stranu. Podle dalších instrukcí vám podávaných můžete v tréninku pokračovat dál, pokud se vám to nezamlouvá, můžete trénink ukončit, ať tak, či onak, po skončení tréninku se ocitnete v dalším pokračování, vlevo seberte modré tuby s PSI energií (pro RV mód), hned vpravo druhé. Vraťte se zpět ke schodům, pod nimiž jste v chodbě nemohli otevřít dveře, picněte stráž, nyní už je otevřete. Zbavte se nepřátel, posbírejte modré tuby pro RV mód, slezte dolů po žebříku, vpravo u generátorů přehoďte obě dvě páky PSI-OPS - návod 1, nahoře jste u dalších dveří vypnuli laserovou ochranu. Vraťte se poté po žebři zpět ke schodům, pod nimi sejměte vojáka, vyběhněte po schodech až nahoru, zlikvidujte další stráže, projděte dveřmi doprava a na konci chodby projděte nově zpřístupněnými dveřmi. Opět se vám začnou vracet vzpomínky a hned potom budete pokračovat dál. Nyní musíte stisknout klávesu „Z“ („Y“), používat kurzorové klávesy a manipulovat s RV energií. Zapněte tedy RV mód, projděte dveřmi, které nejdou otevřít, pokračujte vpřed chodbou a dojděte až k počítači, zde RV mód vypněte, ocitnete se tak zpět před dveřmi, nyní již jimi ale projdete. U počítače projděte dalšími dveřmi, proběhněte lomenou chodbou až na její konec. Buďte opatrní, nesmíte být spatřeni, počkejte si, až technik v modré kombinéze přistoupí k počítači, pak ho rychle zezadu oběhněte a schovejte se vlevo do kouta. Zapněte RV a sledujte jeho práci, tak se vžijete do jeho myšlení, počkejte si, až odejde doprava, vypněte RV mód a až se bude vracet, picněte ho dříve, než vás spatří, tak se za vámi zpřístupní dveře, kterými projděte. Za nimi zapněte znovu RV, sledujte pozorně chování technika, načasujte si další postup tak, aby když vypnete RV a ocitnete se před dveřmi, kterými vstoupíte do místnosti, tento pracoval právě s počítačem, utíkejte rychle dopředu a proběhněte dveřmi vpravo dál, samozřejmě nesmíte být opět spatřeni. V této místnosti zapněte u technika RV, vypněte ho, proběhněte vpřed do protější místnosti, kde se schovejte za levý rožek bedny. Pozorujte vojáka, pracujícího s počítačem, jakmile odejde doprava, obcházejte bednu zleva tak, aby vás nespatřil. Počkejte si, až začne pracovat na druhém počítači, zapněte RV a hned ho vypněte, přibližte se k němu a jednou dobře mířenou ranou ho skolte. Seberte mu samopal, vyjděte do předchozí místnosti, obejděte velkou bednu zleva a ze samopalu sejměte technika, tak se vám v chodbě naproti vpravo od něj zpřístupnili další dveře. Projděte tedy jimi a nyní máte pouhé tři minuty na to, abyste prohledali celé bludiště, postříleli vojáky, aktivovali počítač a druhými dveřmi vyběhli ven. Tento úkol je ač je k nevíře daleko jednodušší, než oba dva před tím mnou popisované, takže vám cestu bludištěm dopodrobna krok za krokem popisovat nebudu. Jakmile tedy proběhnete zmíněnými dveřmi, spustí se animace, po jejím skončení se ocitnete přede dveřmi, projděte jimi, postřílejte vražednou chásku, pokračujte dalšími dveřmi vpřed. Znovu skolte všechny nepřátele, vylezte po žebříku nahoru, tam seberte PSI energii, slezte dolů. Projděte dveřmi před vámi. Zastřelte technika, seberte lékárničku, aktivujte počítač, zbavili jste se právě další laserové zábrany.
Guard Room – Strážnice.
Otevřete dveře a prostřílejte si cestu přes chodby a několik dveří až do místnosti s celami a počítačem, namiřte si to až ke své cele a po cestě prohledejte všechny kobky, teď už jsou přístupné a v některých jsou lékárničky. Pak se vraťte zpět ke dveřím velké místnosti, vpravo přeskočte zábradlí a dole seberte náboje, po žebři vylezte zpět nahoru. Přes velkou místnost si to namiřte zpět ke strážnici, nechoďte ale až k ní, ale po několika odbočeních v lomené chodbě dojdete k velkému červenému barelu a zde odbočte do dveří vpravo. Zastřelte stráž, nezdržujte se s automatickým kulometem před vámi, ale rychle proběhněte k roletě pod ním a vstupte dovnitř.V animaci se přenesete do dalšího pokračování a vyjedete výtahem nahoru.
Someting´s gone wrong – Někteří omámení mohou chodit špatně.
Popojděte dopředu, na chvíli opět znovu propadnete vzpomínkám, nyní musíte podstoupit další trénink, nebo chcete-li mezihru. Nejdříve eliminujte vojáka, pak si vyzkoušejte pomocí klávesy „E“ novou nadpřirozenou zbraň, která vysává z živých i mrtvých energii, poté projděte dveřmi. Zezadu přistupte k vojákovi a vysajte z něj jeho vitalitu, tak ho zlikvidujete a můžete pokračovat dál přes následující dveře. Zde musíte stejným způsobem skolit už dva vojáky po obou stranách, po projití dveřmi vás čeká v této fázi nejtěžší úkol. V časovém limitu tří minut musíte postřílet vojáky, pomocí klávesy „E“ vysát z mrtvol jejich zbylou energii a to dělat tak dlouho, pokud si nenaplníte modrý ukazatel PSI energie. Úkol je o to těžší, že v této části máte zcela prázdný inventář, takže nemůžete doplňovat vlastní zdraví a pokud vám ho po vás střílející vojáci odeberou až na nulu, končíte neúspěšně stejně tak, jako když vše nezvládnete v neúprosně ubíhajícím časovém limitu a můžete se o zvládnutí úkolu pokoušet znovu. Takže jste nakonec úkol splnili? Můžete tedy pokračovat dál.
Implant loading dock – Zajistěte přeložení.
Po splnění úkolů seberte vlevo ze zdi lékárničku, nastupte si na pojízdnou plošinu vlevo a vpravo na ní stiskněte tlačítko, tak se plošina i s vámi rozjede vpřed. Postřílejte vojáky před vámi a jakmile plošina přirazí, vpravo pak další. Na zdi je další lékárnička, na řídícím pultu aktivujte spínač, teď jste si dole vlevo otevřeli dveře pro další postup. Nastupte tudíž znovu na plošinu, opět na ní použijte tlačítko PSI-OPS - návod 2, tak se budete vracet zpět, postřílejte vyběhnuvší vojáky a jakmile plošina přirazí, pokračujte dveřmi vlevo do chodby. Zde eliminujte všechny stráže a všimněte si třech kójí vpravo, v prostřední se nachází technik a v obou krajních najdete nějaké ty užitečnosti. Jakmile aktivujete oranžový spínač na kterékoliv kóji, spínač zezelená, dveře se zavřou a komora se začne plnit smrtonosným plynem, opětovným kliknutím na spínač dveře znovu otevřete. Pokuste se tedy střelbou, nebo chvilkovým zavřením a hned otevřením komory vystrašit technika tak, aby vyběhl ven, pak ho sejměte a seberte mu kód kartu, která z něj vypadne. Pokud se vám to nepodaří, musíte vstoupit dovnitř, dveře za vámi zapadnou, zastřelte technika a seberte mu kartu, pak se vraťte ke dveřích, do kterých tlučte a kopejte pomocí klávesy „F“ vytrvale tak dlouho, dokud se dveře neotevřou. Pak vyjděte, pobijte další vojáky, vysajte z mrtvol energii (to nyní dělejte stále, nebudu už vás na tuto možnost upozorňovat) a můžete se o totéž pokusit se stejným postupem v obou krajních boxech. Na konci vlevo odbočte do dveří, kartou si otevřete další dveře, zlikvidujte stráže a pokračujte následujícími dveřmi vpřed. Spustí se animace a zjistíte, že jste se ocitli ve výrobně vojáků-robotů. Jakmile animace skončí, aktivujte vpravo poplachový spínač, tak přivoláte vojáky, vpravo seberte lékárničku a postřílejte všechny vagabundy, kteří se k vám do místnosti nahrnou z obou stran. Dveřmi vpravo pokračujte dál, za nimi odbočte doleva, v místnosti postřílejte techniky i vojáky, prohledejte i místnosti vlevo, udělejte v nich rovněž pořádek, poté zlikvidujte nově sem přibíhající vojáky, vyrojí se jich totiž jako much. Pokračujte dveřmi doprava, opět se vám počnou vracet vzpomínky, potom pobijte v místnosti vojáky, mrtvole na lůžku seberte implantát, je to další kód karta. Posbírejte lékárničky, pokud si chcete preventivně přivolat další vojáky, potom u pece stiskněte alarm, vraťte se ven, projděte protějšími dveřmi a hned poté doprava dalšími. Projděte místností, vstupte do chodby vlevo před vámi, projděte přes dvoje dveře, uprostřed chodby vás znovu zaskočí vzpomínky na minulost. Jděte na konec chodby, přistupte vpravo ke dveřím, spatříte animaci, v níž si vyslechněte rozhovor gaunerů, kteří nakonec odejdou. Potom zapněte klávesou „Z“ PSI mód, projděte tak do místnosti, prohlédněte si počítač na stole a spatříte tam číslo 2866. Vypněte mód, pokračujte od dveří přes další dveře do chodby a vlevo přistupte ke dveřím. Pokuste se je otevřít, ale naskočí vám kódovací klávesnice, na ní zadejte kód 2866, tak dveře otevřete. Uvnitř proveďte důkladnou deratizaci, neboť budete ze všech stran napadeni. Pod můstkem v místnosti dole je lékárnička a PSI tuba.
Main frame room – Hlavní rámcová místnost.
Nyní budete muset projít přes větrací systém a najít Saru. Projděte tedy dveřmi zpět na chodbu, odbočte doleva, známou cestou se vraťte až do místnosti, kde jste se převáželi na plošině, naproti vám si zvedněte roletu, za ní přejděte po rampě na druhou stranu, tam si vlevo zvedněte další roletu, vstupte dovnitř. V animaci se setkáte se Sarou, po skončení animace v reále seberte vlevo za vámi PSI tuby, z polic posbírejte náboje, otevřete si protější roletu. Po krátké animaci, z které zjistíte odkud vám hrozí bezprostřední nebezpečí, postřílejte vpravo za rohem vojáky, pak utíkejte naproti k výtahu, aktivujte jeho spínač a vyberte si jízdu výtahem do levelu A. Zbavte se nepřátel, na výtahu si nyní navolte level C. Znovu aktivujte výtahový spínač a navolte jízdu do levelu D, postřílejte nepřátele, přejděte na druhou stranu a v místnosti za roletou zastřelte technika a posbírejte PSI tuby, náboje a lékárničku, můžete si vyměnit i zbraň, což vám ale nedoporučuji. Nyní tedy máte u sebe tři nálože, jakmile projedete všechny levely, vraťte se do místnosti, z které jste sem přišli (kde jste jezdili na plošině). Zlikvidujte vojáky, seberte lékárnu, zastřelte technika, pokračujte vpřed známou cestou. Prohlížejte si místnosti a jakmile spatříte hnědé poblikávající kruhy na podlaze, vejděte do nich, tak položíte nálož. Jakmile tedy uložíte všechny tři nálože (je dobré začít od zadu), ocitnete se v místnosti, kde po spuštění zjistíte, že máte opět co do činění s gangstery. Nyní musíte přelstít gaunera Leonova, který na vás bude vysílat své vojáky-roboty, kteří jsou ve skutečnosti bomby s trhavinou. Tito parchanti vylézají z osmi kójí a Leonov je aktivuje, poznáte to tak, že se obklopí rudou září, od tohoto okamžiku za pět sekund vybuchnou PSI-OPS - návod 3. V rozích místnosti se občas objevují lékárničky, takže před těmito roboty-bombami utíkejte kolem těchto kójí, načasovaní roboti tak vybuchnou a zničí postupně všechny kóje, Sem tam můžete picnout nějakého ještě nespuštěného robota-vojáka, abyste získali nějaké náboje navíc, ale hlavně si dávejte pozor, aby už spuštění parchanti nevybuchli ve vaší blízkosti. Přímému boji se raději vyhýbejte a jakmile popsaným způsobem zničíte všechny kóje, sjede k vám dolů sám Leonov. Toho zabít je už mnohem jednodušší, jen si dávejte pozor, ať vás nezasáhne svými kouzly, které vám obracejí myšlení, což se projevuje tím, že se vám na chvíli změní ovládání klávesnice. Samozřejmě uhýbejte jeho střelám a jakmile ho zlikvidujete, spustí se animace, v níž se ho zbavíte definitivně. Po jejím skončení máte opět tři minuty na to, abyste přeběhli znovu do místnosti, kde jste přejížděli na plošině a prostříleli si cestu na výtahovou plošinu, rozjeďte výtah, otočte se a dřív než spadne i s vámi dolů, vyskočte na zeď, zachytněte se a vtáhněte se do místnosti. Zde utíkejte jedinou možnou cestou stále výš, likvidujte stráže a dávejte si pozor, ať vám na šišku nespadne nějaká ta traverza. Pokud stihnete včas doběhnout na konec, spustí se animace, ve které si pro vás Sara přiletí ve vrtulníku a přelétne s vámi do dalšího pokračování.
Unfinished Business – Nehotový obchod.
Po delší animaci, kterou si řádně vychutnejte, se ocitnete na plácku, plném stráží a vojáků. Vzadu za bednami je sniperka a lékárnička, sniperkou sestřelte vojáky z věžiček, poté ji vyměňte za samopal, vyčistěte plácek před vámi a na konci vpravo projděte dveřmi do místnosti. Zde postřílejte vojáky, pak si přesuňte bednu ke dvěma vysokým bednám, vylezte na ně, zapněte znovu RV a vystoupejte na bedně k horní rampě, přeskočte si na ni, nahoře projděte dveřmi, v animaci se setkáte se Sarou. Nyní se nacházíte na továrním nádvoří, vraťte se dveřmi zpět a na rampě si vyměňte samopal za sniperku, vraťte se na nádvoří, vpravo seberte lékárničku, klikněte na klávesu „G“ , tak zapnete zaměřovač. Na druhé straně mírně vpravo se po chvíli objeví strážný, kterého sejměte. Vraťte se zpět, sniperku vyměňte za samopal, jděte znovu na malé nádvoří, slezte dolů po žebříku, popojděte vpřed, vrací se vám opět vzpomínky, teď se musíte naučit ovládat cizí myšlenky a tak i vyhlédnutou postavu. Zaměřte tedy kurzor na vojáka, klikněte na klávesu „X“, tak ho budete moci ovládat, jako on aktivujte počítač, vypněte „X“ mód a projděte dveřmi, které jste si tak jako voják na počítači otevřeli. Zde zaměřte kurzor na jednoho z vojáků, aktivujte mód, druhého vojáka zastřelte, vypněte mód a projděte dalšími dveřmi. Tam zaměřte kurzor na jednoho z vojáků, postřílejte dva zbylé vojáky, přistupte k barelu, rozstřelte ho, tak zničíte i vojáka, kterého jste ovládali. Projděte dveřmi vpravo, nyní stejným způsobem musíte postřílet tři vojáky, opět z těsné blízkosti rozstřelte barel, opět tak zlikvidujete ovládaného vojáka a ocitnete se už v reále před dveřmi. Vejděte do nich, posbírejte tam nějaké ty užitečnosti, potom vyjděte ven. Vpravo zaměřte kurzor na jednoho z vojáků, aktivujte mód, nejdříve otevřete branku a postřílejte ostatní vojáky. Pokud vámi ovládaný voják zahyne v boji, vyberte si jiného a tak dokončete dílo zkázy. Poté projděte bránou a jděte doprava, nahoře se zaměřte na jednoho zákeřníka a jako on si spusťte dolů žebřík, seskočte s ním dolu na dlažbu, tak se ho lehce zbavíte, po žebři si vylezte nahoru, postřílejte další vojáky. Potom rozstřelte střešní okna, můžete si půjčit sniperku, z té to jde mnohem lehčeji, vzniklým otvorem si opatrně seskákejte až dolů, zlikvidujte stráže a stoupněte si na bednu. Pomocí pravého tlačítka myši se na ní zvedněte, přeskočte si na druhou stranu, zbavte se dalších nepřátel a vlevo aktivujte počítač, tak si na monitoru promluvíte se Sarou. Postupujte doprava na chodbu a ke dveřím, skolte nově se objevícího vojáka, seberte jeho kartu, teď si můžete otevřít vrata před vámi. Vejděte do místnosti, je to Baretova kancelář, v animaci si znovu pokecáte se Sarou. Vraťte se zpět, v operační místnosti seskočte zpět doleva dolů, projděte protějšími dveřmi, za nimi zastřelte vojáka, seberte mu kód kartu, nyní už můžete pokračovat dál vraty vpravo. Projděte jimi, poté druhými, začnou se vracet vaše vzpomínky, v reále postřílejte vojáky, znáte už spousty různých módů, tedy máte mnoho kromobyčejných vlastností, takže si při likvidaci nepřátel hezky vyhrajte. Jakmile se zbavíte všech nepřátel, vyjděte ven za plot, vyběhněte po schodech nahoru, v kabině jeřábu seberte lékárničku a aktivujte řídící panel, tak si zvednete jeden kontejner a přes ten spodní už budete moci přeskočit. Nejdříve za rohem picněte civilistu, ať nespustí poplach, pak pokračujte vpřed, i tak může být všude kolem vás plno strážců, na různých místech jsou lékárničky, takže prohledávejte systematicky každý kout a zákoutí. Vylezte si i nahoru na kontejnery, posbírejte všechny užitečnosti, seskočte si dolů mezi kontejnery, seskupené do obdélníku, i tam je něco pro vás včetně trpaslíka, herního bonusu. Potom jděte k druhému jeřábu, vyskočte si na uvázaný kontejner na zemi, na vojáka v řídící kabině zaměřte kurzor, klikněte na „X“, tak ho budete moci ovládat, zatáhněte za páky a tak budete dopraveni na kontejneru do výšky. Jakmile se kontejner zastaví, vypněte „X“ a rychle si přeskočte k oknům, odbočte do chodby a jděte k druhým dveřím, spustí se animace, v níž spatříte Bossy Gangu, jeden z nich zabije vojáky a vypadne z nich kód karta. Vstupte do těchto dveří, seberte zmíněnou kartu, poté se známou cestou vraťte zpět do míst, kde jste začínali. Znovu si projděte malé prostranství nad žebříkem, poté projděte znovu všechna místa, vstupte na plácek, tedy na samý začátek mise, odbočte doleva a projděte malými dveřmi vlevo. Zlikvidujte nepřátele, vyběhněte nahoru po schodech, projděte chodbou a vstupte do dveří. Znovu se vraťte na plácek, kde jste začínali, nyní odbočte vlevo a projděte malými dveřmi naproti. V animaci se setkáte se Sarou a můžete vstoupit do další mise.
Assembling the Pieces – Kompletace kusů.
Nyní musíte tedy získat zpět přístup do továrny a konfrontovat Barreta. Takže se zbavte všech zde přítomných stráží, zvolte si způsob likvidace tak, jak vám nejlépe vyhovuje, znáte už tolik možností jak na to, takže nepovažuji za nutné vám radit. Jakmile bude na plácku čisto, posbírejte lékárničky a jiné potřebnosti, jsou i na věžičkách, na transportéru a za bednami okolo. Potom jděte k červeně blikajícímu semaforu, přistupte k němu zezadu, přehoďte na něm páku, tak se rozjede vpravo před vámi vagón, který rozrazí roletu PSI-OPS - návod 4, vstupte tudíž do tohoto prostoru, který jste si tak svérázným způsobem otevřeli. Vejděte tudíž dovnitř, pobijte další vojáky, potom jděte doleva a kolem zdi opatrně vpřed. Vstupte do dveří vlevo, nad nimi je automatický kulomet, jde sice zlikvidovat, pokud zasáhnete jedno z jeho červených čidel, ale lépe je rychle doběhnout ke dveřím a vstoupit do nich. Za rohem projděte druhými dveřmi, vyskočte si do otvoru vpravo a odtud zlikvidujte obsluhu panelu, tak si zpřístupníte dole pod vámi dveře. Vraťte se tedy zpět, projděte jimi, postřílejte několik stráží, na konci slezte dolů po žebříku. Pokračujte po schůdcích nahoru, postřílejte zbytek vojáků a přehoďte dvě páky vpravo. Vylezte nahoru po žebříku, zabočte vlevo a na konci vpravo vylezte výš po druhém. Pokračujte vpřed, aktivujte panel, projděte dveřmi a aktivujte buchary. Nyní se přepněte do myšlenek a jednání strážců, zaveďte ho pod buchar, tak tento zlikvidujte, totéž udělejte i s druhým vojákem. Jděte dál, zlikvidujte civilistu, pak mezerou vlevo proběhněte do malé místnosti, je tam další trpaslík, tedy herní bonus. To stejné potom proveďte s buchary na druhé straně, projděte přes ně až na druhou stranu, poté projděte dveřmi a vlevo před vámi druhými. Vstupte do dveří vlevo, sejměte několik vojáků, projděte dalšími dveřmi a vylezte si po žebři nahoru. Seberte lékárničku a PSI tubu, projděte dveřmi vlevo, spustí se animace a čeká vás souboj pomocí telekinese s Barettem.
Trash Compactor defeat – Porážka u odpadního lisu.
Tento boj s Bossem Barretem je rozdělen do dvou částí. Po skončení animace se ocitnete před Barretem a svedete s ním souboj pomocí telekinese. Pravým tlačítkem budete zdvíhat odpadní předměty a směrovat je nad jeho hlavu, kde předmět upustíte. Samozřejmě, že ani on nezůstává pozadu a hází stejné předměty po vás, dobrý zásah vám či jemu, ubírá zdraví. Běhejte tedy před ním zprava doleva a naopak, tak je pravděpodobnost zásahu mnohem menší, osvědčilo se mi také schovat se za lis, kam Barret předměty nedohodí a jím hozené předměty sbírat a odhadem je snášet na Bossovu palici. Během souboje se k němu ale nepřibližujte, má v sobě na krátkou vzdálenost tolik energie, že vás okamžitě srazí i bez hození předmětu k zemi. Sem tam se objeví i nějaká ta lékárnička a PSI energie, kterou si pochopitelně můžete sebrat. Jakmile se vám podaří ubrat mu asi jednu třetinu zdraví, potom se spustí animace, v níž před vámi uteče na tovární prostranství. Pokračujte tedy vpřed, seberte lékárničky a PSI energii a projděte dalšími dveřmi nad schůdky. V animaci spatříte, jak tento mistr telekinese zvedne cisternový vagón a mrští ho po vás. Jakmile se ocitnete v reálu, utíkejte pravou stranou dopředu a rychle se schovejte za konstrukci věžičky, je to vskutku jediné bezpečné místo, odkud na vás Barret nemůže nic hodit. Posílejte mu předměty zpět na jeho hlavu, samozřejmě, že tak těžké jako on nenadzvednete, je to přece jenom byť padouch, ale mistr. Pokud by vám přesto ubylo zdraví, což by se ale na tomto místě nemělo stát, potom tam, odkud jste vyběhli, se občas objeví lékárnička, Psi energie se objevuje vlevo před vámi, takže si lze v případě potřeby pro některý ze zmíněných předmětů doběhnout. Jakmile Barretovi ubude tolik zdraví, že usoudí, že by souboj s vámi prohrál, v animaci uteče a nasedne do vrtulníku, vy nasednete do druhého a počnete ho pronásledovat, provázeni pohledem Sary.
Fears do not lie – Obavy nikdy nespí.
Po skončení animace utíkejte dopředu, nejdříve si vpravo ale seberte lékárničku a PSI energii, postřílejte vojáky a projděte dveřmi. Vlevo v chodbě jsou zase lékárnička s PSI tubou, pak se vydejte zpět a odbočte doleva, vpravo ve výklenku je další lékárnička. Kulomet nad dveřmi zlikvidujete tak, že rozstřelíte jeho červená čidla, také to může udělat některý z vojáků, kterého zmanipulujete klávesou „X“. Projděte dveřmi, v animaci si promluvíte s operátorkou a dostanete od ní ušní přijímač zpráv. Po skončení animace se vraťte, odbočte do chodby vpravo a na pravé straně vejděte do dveří. Opět se spustí animace, jakmile skončí, vyjděte po schodech nahoru, zbavte se všech vojáků, prohledejte všechny místnosti, všude je plno užitečností. Najdete také dva boxy s terminátory, na kterých svítí červená tlačítka. Techniky nezabíjejte, jsou neškodní a naopak je budete potřebovat. Stoupněte si k jednomu terminátoru, na technika použijte klávesu „X“ a jako on utíkejte k druhému terminátoru, kde klikněte na červené tlačítko. Od této chvíle máte pouhých pět sekund na to, abyste si otevřeli dveře do sklepa. Rychle se přepněte na sebe a rovněž aktivujte červený spínač, pokud jste byli dostatečně rychlí, tak jste si otevřeli zmíněné dveře, v animaci spatříte, které to jsou. Vydejte se tudíž k nim, projděte jimi, naproti u řídícího pultu stiskněte červený spínač, spustí se znovu animace. Po jejím skončení použijte klávesu „X“ na lékárničku vpravo nahoře, vypněte se a zamiřte zpět ke dveřím. Začne další animace, po jejímž skončení musíte absolvovat další výukovou část. V první místnosti použijte na barely klávesu „Q“, tak je zlikvidujete i s bednami a můžete pokračovat dveřmi dál. Zde se dejte doprava, odbočte vlevo a nalevo použijte „Q“ na bedny, tak je zlikvidujete i s technikem a poté projděte dalšími dveřmi. Nejdříve zlikvidujte vědce, potom vojáky, všechny pomocí „Q“, projděte dveřmi a nyní musíte během tří minut zlikvidovat pět vojáků a zbylé postřílet, tak jste výuku úspěšně zakončili.
Data Vault – Obavy ve sklepě.
Jděte ke dveřím, spustí se animace, ve které budete operátorkou varováni před nebezpečím, v reále potom projděte dveřmi, v další animaci spatříte, na co se máte připravit. Jakmile animace skončí, v kombinaci s vaší zbraní a ohněm „Q“ zlikvidujte rychle velmi nebezpečnou příšeru a vojáky, vraťte se k hlavnímu schodišti, projděte dveřmi, zastřelte stráž a mrtvole seberte kartu od výtahu. Hned naproti vám se nacházejí dveře od výtahové kabiny, nastupte si a aktivujte tlačítko, jako cíl zadejte FLOOR 98. Nahoře si vystupte, vpravo zlikvidujte nejdříve technika, ať nemůže spustit alarm, pak postřílejte vojáky, na druhé straně chodby je další otrapa, sejměte ho a seberte lékárničku, vracejte se zpět do chodby, vpravo je další lékárnička a jděte chodbou stále dopředu. Na konci chodby dveřmi vpravo neprojdete, rozstřelte tedy vlevo mříž a vstupte do šachty. V jedné odbočce se nalézá trpaslík-bonus, pak rozstřelte další mříž a pokračujte dál. Teď se vám zhorší vidění, budete trpět halucinacemi, procházejte stále všechny přilehlé přístupné místnosti, v nichž se vám budou zjevovat iluze, které po chvílí zmizí. Po nich zůstávají někdy užitečné předměty, které seberte, jindy ale zůstane na zeni granát, který vzápětí vybuchne, v tomto případě rychle utečte. Některé vidiny se budou měnit ve vojáky, které rychle oddělejte, pokračujte přes dveře dál. Dále prohledávejte místnosti, musí se vám objevovat po chvílích mladá dívenka Wei Lu, neklamné to znamení, že jdete správným směrem. Tak se dostanete až v chodbě stojícímu Barretovi, který se ale nerozplyne, vejděte do něj a rychle upalujte zpět do chodby, vybuchnou totiž pod ním nastražené bomby. Projděte dveřmi, soustavně prohledávejte místnosti, pokud se vám objevuje místy Wei Lu, jdete správně. Za dalšími dveřmi skolte vojáky, jděte stále vpřed, narazíte na vidinu generála, který se změní v bestii, kterou picněte. Poté projděte posledními dveřmi, tak se spustí animace, v níž se setkáte s Barretem, který spálí ohněm několik vojáků OSN, pak přejdete do dalšího pokračování.
Grave Yard – Smutné pohřebiště.
Jakmile skončí úvodní animace, z níž pochopíte, že vaše minulost prahne po pomstě, budete napadeni hned několika smrtkami, které nelze zastřelit, neboť znovu ožívají. Je nutno z nich pomocí „E“ vysávat sílu a tak je zlikvidovat trvale, jsou to vlastně neživí, tak zvaně Zombie. Jakmile se jich natrvalo zbavíte, spustí se animace as po ní se ocitnete uvnitř chrámu. Seberte lékárničku, projděte dveřmi, postřílejte stráže, jednomu z nich seberte kód kartu. Projděte protějšími dveřmi, vstupte do známé chodby, zlikvidujte vojáky, nastupte do výtahu a nyní zvolte jako cíl FLOOR 97. Jakmile výtah zastaví, vystupte si, vlevo u dveří je lékárnička, poté odbočte doprava na schody. Před vámi rozstřelte bezpečnostní kameru, vlevo v chodbě je druhá, vstupte k technikovi, rozstřelte stropní kulomet PSI-OPS - návod 5, opět miřte na jeho červená čidla, pak zlikvidujte i technika. Aktivujte tlačítko na panelu, pokračujte chodbou dál, rozstřelte třetí kameru a seběhněte dolů po schodech, odbočte vlevo ke dveřím, které jste si tlačítkem zpřístupnili a vejděte dovnitř. Popojděte dopředu, spustí se animace, ve které spatříte známou Wei Lu, po skončení animace začnou postupně ožívat sochy, kterých je v místnosti celkem šest. Používejte na ně plamen, tedy klávesu „Q“ a jakmile zčervenají, rozstřelte je. V okolí jsou nějaké ty užitečnosti, takže než rozstřelíte poslední, posbírejte je, později už se k nim nedostanete. Pokračujte dál dveřmi, vysbírejte vše, co můžete, nyní v animaci se přemění sličná Wei Lu v lítou nestvůru, kterou musíte zdolat. Opět můžete na ni používat „Q“, pravým tlačítkem myši sbírat předměty a házet je na její chapadla, vystřílejte do ní i všechny náboje a dobře se kryjte, sbírejte PSI energii a doplňujte si ji tak. Ukazatel jejího zdraví máte k dispozici vpravo nahoře, bijte ji hlava, nehlava, dobře se kryjte a jakmile se jí zbavíte, spustí se animace, ve které se z mrtvé obludy pomalu stane vaše známá Wei Lu. Usoudí, že jste dostatečně silní a zkušení, abyste zdolali i generála a rozplyne se, jako pára nad hrncem. Vraťte se zpět, proběhněte dveřmi až do chodby a projděte dvířky naproti, máte tuto nelehkou část za sebou.
Everything we worked for – Všechno, na čemž jsem pracovali.
V animaci voják před vámi zničí granátem část mostu, v reále vpravo seberte lékárničku, náboje a PSI energii, poté si vyskočte vpravo na mostní potrubí a utíkejte vpřed, přeskočte vzniklou malou mezeru, postřílejte vojáky před vámi, od láhví s plynem vlevo se skrývá další zákeřník, je tam i lékárnička, potom projděte dveřmi.V místnosti za nimi posbírejte vše užitečné, seběhněte dolů po schodech a na konci chodby před vámi zlikvidujte stráže. Stoupněte si vpravo na podestu, pravým tlačítkem myši se i s ní zvedněte a tak přejdete chodbu, jejíž podlaha je pod elektrickým proudem. Projděte dveřmi, sestupte dolů po žebříku, ve vodě je PSI energie a lékárnička, pak vylezte po žebři až úplně nahoru, kde projděte dveřmi. Spustí se animace, ze které pochopíte, jak dál, v místnosti postřílejte posádku, můžete rozstřelit láhve s plynem a za nimi sebrat PSI energii. Poté vlevo přehoďte páku, otevřete si dveře a stoupněte si až na kraj, jakmile přeběhne vražedná světelná vlna, utíkejte doprava a vlevo střelte technika nejlépe klávesou „Q“, ať vám nezavazí, schovejte se do výklenku. Počkejte si na další vlnu, utíkejte hned vzápětí za ní, odbočte vpravo do dveří. V místnosti udělejte pořádek, přehoďte páku, posbírejte užitečnosti, jděte ke dveřím a celý postup si zopakujte, po přejití vlny utíkejte doprava, vlevo picněte vojáka a schovejte se ve výklenku. Po přejití světelné vlny utíkejte za ní a odbočte vpravo do dveří. Postupujte stále stejně a jakmile přehodíte poslední páku, světelná vlna ztratí energii, vybuchne a zanikne. Vyjděte tedy do chodby, pobijte poslední vojáky, najděte vchod do místnosti, označené jako K3, vejděte dovnitř, naproti se vám zpřístupnily dveře, kterými projděte. Naskočte si na žebřík, slezte dolů, je tam trpaslík-bonus, poté vylezte po žebři až nahoru. Vstupte do místnosti, vyjděte nahoru po schodech a v místnosti za dveřmi před vámi nejdříve sejměte technika, ať nemůže spustit poplach, pak na řídícím pultu stiskněte červené tlačítko, v animaci spatříte, co jste způsobili. Potom sejděte zpět dolů po schodech, na zdi je lékárnička, postřílejte vojáky a projděte dveřmi, po skončení animace se ocitnete v modře nasvícené místnosti. Pobijte vojáky na vaší úrovni, seběhněte dolů po schodech a postřílejte další. Jakmile bude místnost vyčištěna, přistupte vpravo k pletivu, za kterým je technik. Klávesou „X“ ho ovládnete, přistupte k panelu, kde přehoďte první a třetí páku, poté na panelu aktivujte červené tlačítko PSI-OPS - návod 6, rychle se přepněte na sebe, otočte se a přeskočte si na platformu a z ní rychle skočte na druhou stranu, kde postřílejte vojáky, projděte k řídícímu pultu, seberte vlevo lékárničku, pokračujte dál dveřmi, poté dalšími, v animaci se setkáte se Sarou, která vám na stole nechá kód kartu. V reále ji seberte, postřílejte vojáky, kteří se do místnosti nahrnou ze dveří vlevo, za vámi seberte lékárničku a PSI energii, pak těmito dveřmi projděte a vstupte do dveří vpravo.
Reactor control room – Reaktorové kontrolní středisko.
V animaci spatříte generála, jak se radí se svojí suitou, po skončení animace se rychle zbavte dvou, generálem na vás poštvaných hořících vojáků dřív, než vás také zapálí. Rozstřelte ještě bezpečnostní kameru, pak pokračujte chodbou doleva, zlikvidujte automatický kulomet, v chodbě za dveřmi dvě nebezpečné bestie, na konci chodby projděte dveřmi vpravo, posbírejte několik užitečností a náboje, seberte další kód kartu. Vraťte se, prostřílejte si cestu až na konec chodby, vstupte do protějších dveří, picněte vojáka, seberte mu červenou kartu od výtahu, vezměte si lékárničku. Vraťte se do chodby, vlevo si nastupte do výtahu, zadejte cíl LEVEL A. Nahoře si vystupte, seběhněte dolů po schodech, vlevo v chodbě na konci je lékárnička a náboje, na druhé straně potom další užitečnosti, musíte však nejdříve zlikvidovat tři kulomety a v místnosti za nimi naleznete mimo jiné i dalšího trpaslíka, tedy herní bonus. Vraťte se tedy zpět ke schodům, sejděte ke dveřím, po stranách schodů je PSI energie a další lékárnička, pak projděte dveřmi, v animaci se setkáte s generálem a jeho přisluhovačkou Marlene Kessler.
Fusion tower lobby – Roztavení věže.
Ocitli jste se v obtížné části hry, o to více však zajímavé a napínavé. Vaším úkolem je zničit Marlenu Kessler v boji ve dvou kolech. Používá na vás tři druhy zbraní, laserový potok, spalující oheň a její nejsilnější zbraní je termonukleární výbuch ze stroje, který obsluhuje. Prvním dvěma útokům se lze dobře vyhýbat, stačí jen obíhat kolem podstavce před vámi, a jakmile zazní varování a na podlaze se objeví žluté pruhy, potom se schovat za jeden z krytů, který se vysune za vámi, neboť v zápětí Marlene přivodí vše zničující nukleární výbuch, pokud nebudete za krytem, zahynete. Jakmile kryty zajedou do podlahy, pravým tlačítkem myši vytáhněte jednu z láhví s plynem, které stojí ve dvou řadách před vámi a hoďte ji na stroj, tím ho z části poškodíte a ubude mu životnost, její ukazatel máte vpravo nahoře na obrazovce. Pokud vám láhve dojdou, potom musíte rozstřelit všechny láhve, ležící na zemi a tak se vám láhve ve dvou řadách znovu obnoví a můžete bojovat dál. Toto opakujte neustále dál a jakmile stroj zlikvidujete, čeká vás další souboj na stejném místě se samotnou Marlene, ale je stále ještě dosti silná. Držte si ji od těla, má nebezpečné zbraně, ohnivé koule a blesky, likvidovat ji lze opět jen házením láhví, pokud je v jejich blízkosti, pak stačí láhve rozstřelit. Obíhejte tudíž kolem láhví a tak se kryjte.
Doplněno dne 16.9.2005:
7. FROM THE ETHER AND BEYOND- Z éteru na druhou stranu.
Takže - začíname pred starovekou stavbou, vonku sa povaľujú lekárničky a balíčky many, ktoré nie je na škodu pozbierať. Treba však byť opatrný, pretože na terase stavby sa prechádzajú dvaja sniperi, keď však pristúpite bližšie k budove stratia rozhľad a preto nie je potrebné sa nimi zdržiavať. Vstúpne dnu, tam na vás už čaká hejno nevideľných potvor ktorých je vidieť pod AV (aura view). Keď sú však rozdrážené videť ich aj normálne, dá sa s nimi plieskať o stenu a sú pomerne slabé (každou zabitou potvorou vo vašej blízkosti stratíte rozhľad, tak sa snažte si ich držať od tela). Po boji nastane dočasné ticho, za rohom vás totiž čaká ďalšia várka. Potom smelo pokračujte stále vpred, až kým neprijdete k veľkým zamknutým dverám. Tu sa dajte doľava, kde sa dostane do miestnosti s tlačidlom, ktoré však nie ste autorizovaný stlačiť. Pokračujte do miestnosti s mrežami. Všimne si vás kamera, uzavrú vás. Save. Zvládnite jednu rozzúrenú potvoru a za mrežami, ktoré uzamkli jedinú cestu preč sa nachádza vojak. Toho ovládnite cez MC (mind control) a stlačne spomínané tlačidlo. Okrem vášho vypustenia z tohto väzenia sa vám aj otvoria dvere, ktoré boli predtým zamknuté. Opäť pozor na potvory, ja som celú miestnosť prebehol rovno až do ďalšej miestnosti so zvoncom (tá bola čistá) a potvory, ktoré som mál v pätách som po dvoch púšťal za mnou a poľahky likvidoval. Ak použijete AV, môžete nájsť tájnú miestnosť (ako v tréningu) s užitočným vybavením. V popredí sály sa nachádza niečo ako oltár, z ktorého je zosunutá pomerne veľká socha, preto ju postavte tam kam patrí a zistíte, že oltár je jedno veľké tlačidlo, ktoré pod tou ťarchou už urobí svoje, otvorí vám stenu, za ktorou sú dvere do veže. Do tej sa však nedostane, nakoľko dostanete informácie, že sa tam nachádza neporaziteľné množstvo nepriateľov, takže musíte nájsť iné riešenie. Vezmite zo steny štvorsten, ktorý vám určite padol do oka a vráťte sa do sály (štvorsten prenášajte s TK, ten vám enegiu neuberá). Do sály so zvonom však prišlo na návštevu aj pár vojakov, ktorých pobite (rozhúpte zvonec, to vám ulahčí robotu). Vráťte sa do miestnosti, odkiaľ vybehli vojaci. V miestnosti napravo máte možnosť nazbierať zásoby (ak ste tak ešte neurobili), dvere naľavo sú zamknuté a povedľa nich sa nachádza (aurou videný ako červený) šesťhran. Naň položte štvorsten, čo vám otvorí schody a niekoľko úrovní vyššie, cez predsieň choďte veľkými dverami rovno na terasu, kde sa sretnete so Sárou. Tá vám v animácii povie asi toľko, že musíte obsadiť neďaleký rádiolokátor a pomocou neho vyčistiť vežu od potvor. Save.
Vybehnú na vás 2 potvory, ktoré už dajako uzemnite a taktiež si poraďte s niekoľkými vojakmi, ktorý vám vašu cestu neprišli uľahčiť. Kým ste ešte na terase a použijete AV, vidíte uprostred podlahy prepadlisko, ktoré môžete pár ranami prestrielať. Pod ním (a pod troskami podlahy) sa nachádza nejaké to vybaveníčko a ďalším štvorsten. Vezmite ho so sebou a vráťte sa do predsiene, z ktorej ste sa dostali na terasu (predsieň odporúčam vopred vyčistiť, sú tam opäť naše obľúbené potvory). Ak by sa vám zišla nejaká ta mana a lekárnička navyše, v predsieni nájdite cez AV ďalšiu skrytú miestnosť. Prinesený štvorsten umiestnite na ľavý šesťhran. Vráťte sa po ten, ktorý ste už použili a prinesne ho hore po schodoch (kam s ním, to je už jasné :). Otvorte teda ďalšie dvere a vstúpne dnu. Zaútočí na vás zopár príšer, ktoré by nemali robiť väčšie ťažkosti. Uprostred miestnosti je akási pyramída, v rohoch sú guličky (kľúče) a na rohoch pyramídy misky (zámky). Použite AV a zistíte, že každá gulička má inú farbu, podobne ako aj misky. Popárte teda misky a guličky (nieje to síce ľahké rozonať, avšak efekty vám už sami prezradia, či ste to popárili dobre) a po krátkej animácii vystúpte po schodoch na vrchol pyramídy. Stlačte medzerník a razom je jasné kadiaľ ďalej. Save. Konečne von z tej starej stavby:)
Na klasických vojakov použite MC a odstráňte tak toho tretieho obrneného. Potom bežte dopredu, ale nezdržiavajte sa odstraňovaním snipera na skalnatom mostíku z dola, z blízka bude robiť oveľa menšie problémy. Dobehnite teda pod mostík, uvidíte rebrík, potom schody a vystrielajte do chlapíka zásobník, prípadne ho spálte. Vezmite manu a zlezte dole. Pokračujte vo vašej výprave smerom vpred, vylezte na núkajúci sa rebrík a porazte obrneného vojaka. O chvíľu mu príde na pomoc taký istý, vaša streľba ho však zastaví. Čakajú vás schody na vojakmi posiatu základňu. Taktiku boja už nechám na vás, tak si s nimi už nejako poraďte (bacha na toho s raketometom). Potom pokračujte vstupom do budovy, kde po rebríku vyleziete na vrchol rozhliadne a stlačíte vysvietené tlačidlo. Po animácii sa snažte vrátiť do starej stavby a dostaňte sa pred vchod do veže (to je tam kde sa nedalo prejsť, lebo tam bolo veľa potvor). Cestou likvidujte občasných nepriateľov. Vonku sa však neoplatí s nimi zdržiavať, vo vnútri je však situácia iná, nepriateľov nie je veľa, tak sa s nimi veselo pohrajte. Vchod do veže je napravo od oltára (veľkého tlačidla) v miestnosi so zvoncom, takže po víťaznom boji s nepriateľmi už bežte smelo nahor po točitom schodišti, čo je vlastne koniecť tohoto levelu.
8. THE ULTIMATE POWER – Nejzazší síla.
Po poslednej z množstva animácii ste sa dozvedli, že vám za chrbtom zavalilo lekárničku, ak máte pocit že sa zíde, tak si ju vyhrabte :) Smelo vykročte vpred a dajte sa do jedivých dverí vľavo. Šikovne zabite dvoch vojakov tak, aby nestihi zapnúť alarm a privolať posily. Postúpte cez ďalšie dvere na chodbu, kde si už na vás brúsia zuby ďalši vojaci, ktorých pobite. Tu sa cesta rozdeluje. Ak sa postavíme chrbtom k dverám, z ktorých sme práve prišli, môžme ísť do ľava, do malej miestnosti bez dverí (naproti) alebo sa môžeme vydať doprava. Poďme teda najprv doľava do galérie. Pobite vojakov kladúcich odpor a cez AV si pozorne prezrite výkresy v galérii (ako v tréningu). Pod jedným sa skrýva heslo od terminálu, ktoré si je vhodné zapamätať (dynamicky sa mení po každej novej hre). Vráťme sa na chodbu a vstúpme do miestnosti bez dverí, v ktorej rotuje modré energetické pole. Naša prítomnosť v tomto poli nám umožňuje neobmedzenie využívať naše schopnosti. Save. Po krátkej animácii si všimneme, že sa na chodbe prechádza vojak. Použijeme na neho MC a vydáme sa v jeho tele do zostávajúcich dverí napravo (z nášho pohľadu ako stojíme v tom poli sú vlastne naľavo). Ďalšia miestnosť je vlastne akési oddelené vyvýšené pokračovanie chodby, tu sa vydáme do chodbičky vľavo a hneď nato do jediných dverí vpravo, kde je terminál. Na jeho spustenie použijeme pred chvíľou získaný kód. Teraz vám začne bežať čas, za ktorý musíte stihnúť prísť zachrániž Sáru (pokojne, toho času je pomerne dosť). Opustite energetické pole, a vydajte sa smerom, ktorým ste predchvíľou bežali s vojakom. Vyčistite miestnosť plnú ozbrojených chlapíkov a vydajte sa križovatou vpravo, kde v miestnosti uvidíte fialkastý hologram. Tým vám pribudne new objectives a vy sa vrátťe späť na chodbu. Na ľavo od zamknutých dverí (bliká nad nimi výstražné červené svetlo) sedí za plexisklom vojak (ak ste si neodbehli pozrieť ten fialkastý hologram, je tam iba prázdna stolička). Na vojaka uplatnite metódu MC a otvorte si dvere stlačením vysvieteného tlačidla. Pokračujte rovno do miestnosti, kde vás čaká boj s istým bossom menom Nicolas Wrightson (dvere odomnete analogicky ako pred chvíľou, plexisklo, MC, vojak, tlačidlo).Save.
Samotný boj je relatívne ľahký. Stačí vedieť, kam smerovať svoje útoky. Bežte rovno rovno ku stene oproti. Spravte čelom vzad a ničte samopalom reflektory, ktoré sú v pasívnej polohe. Dajte si však pozor na pribiehajúce potvory, odporúčam nehrať sa s nimi a pomocou TK si ich držať od tela. Reflektory veľa neznesú, dostať ten posledný je ale docela fuška, preto si posledný nechajte taký, čo sa nebude moc ťažko triafať. Po prezretí animácie si je vhodné pozíciu uložiť.
Pokračujte chodbou, kým neuvidíte plošinu s vojakmi, nad ktorou je voľne na reťazi zavesané mohutné železo (asi nejaká hydraulická naberačka na kamene). Rozhúpaním sa zbavíte nejakých tých vojakov, rovnako tak aj strelbou do červených sudov. Vyčistite oblasť (pozor na raketometčíka) Pozbierajte čo ostalo a vydajte sa smerom nadol. Pod zaveseným železom sú na sebe naukladané kamene, pomocou nich zídeme nadol bez straty zdravia. Je vhodné sa vopred zbaviť dole číhajúceho vojaka, z výšky je to oveľa pohodlnejšie. Keď sa dostanete dole, okamžite si zapnite AV. Čaká nás totiž prekážková dráha - míny. Vezmite lekárničku a zistíte, že to ako sú míny rozmiestnené, nám napovedá iba o jedinej možnej ceste preč, takže sa vydáme na križovatku, kde na nás číhal ten vojak. Doprava si môžme zájsť pre manu, do ľava pokračujeme v hre. Tam už míny nie sú, pokojne zastrelíme vojaka hádžuceho granáty v pozadí. Cestu nám skríži akýsi útvar nepozemského pôvodu, pomocou PK (pyrokinézy) sa však poddá. Smelo vykročíme rovno za jedinými dverami v pozadí. Save.
Zneškodníme vojaka križujúceho našu cestu a zapneme AV. V pravo je to mínami príliš prešpikované, takže sa vydáme rovno. Vyhneme sa prekážkam (mínam) a dôjneme do jaskyne s jazierkom. Vyčistíme oblasť od vojakov, nadiaľku bez toho aby sme do nej vkročili (poväčšinou som ich ničil pomocou TK), pretože v pozadí číha raketometčík. Toho som trafil jedným z visiacich balvanov v pozadí, pretože strelba sa mi takú vzdialenosť nevyplácala. Skôr ako postúpite ďalej, nezabudnite si zapnúť AV, opäť nasleduje slalom medzi mínami. Vylezte po schodoch hore a pripravte sa ešte na pár vojakov, ktorých nebude zrovna najľahšie dostať (odporúčam tým smerom kotúľať balvany pomocou TK). Opäť nás čaká strastiplná cesta pomocou AV, kým nedôjdeme k železnému mostu a v skrčenej polohe nepoobchádzame posledné míny. Save.
A je tu obávaný, dlhoočakávaný súboj s generálom. Ten môžeme rozdeliť na dve fázy. Fáza prvá, čo robiť kým sosá energiu. Pristúpime ku kolotoču a uplatníme PK na 6 rotujúcich ramien. Tie sa po chvíli rozpadnú (jedno rameno vydrží asi 2 presné PK útoky). Z pod trosiek ramien vyhrabeme 6 plazmových guličiek, ktoré osobne pozbierame. Akonáhle ich máme všetky (resp. čím viac, tým lepšie), generál sa začne vytešovať zo svojej sily. Nasleduje druhá fáza - súboj. Guličky ktoré sme pozbierali môžeme teraz vrhať ľavým tlačidlom myši (primárna strelba hlavnou zbraňou - nie pištolou). Snažme sa teda trafiť generála, ktorý nad nami poletuje ako Copperfield vo svojej šou a vrhá po nás kamene a všelijaké naefektované lúče. Ak vystrielame všetky guličky, vstupom do modrého energetického poľa (kde sa pred tým točil ten kolotoč) opäť získame ďalšie, ktoré môžme hádzať. Počet guličiek, ktoré môžme v jednom okamihu vlastniť závisí od toho, koľko sme ich stihli pozbierať, kým generál nasával energiu (maximálne 6). V okamihu keď vstúpite do tohto poľa, prejaví sa jeho nestabilita, ktorá vás po niekoľkých sekundách vyvrhne preč v podobe tlakovej vlny. Preto nie je vhodné zdržiavať sa zbytočne na tomto mieste. V zákope sa nachádzajú lekárničky, ktorých je našťastie dostatok na potlačenie aktivít generála a zachránenia si vlastného krku. Po niekoľkých presne mierených ranách generál ukončí svoje snahy. Je tu záverečná animácia a vy si vychutnajte pocit z dobre prevedného finálového boja. Nasledujú titulky, roková hudba a vy si môžete skočiť do chladničky pre vychladené pivo, ktoré si výnimočne zaslúžite. utečně nepovedla podle našich představ, ba je dokonce horší než jednička.
VIDEO
Übersoldier 2 (PC)Nejenom protivníci jsou silní jak Herkulové, ani náš hrdina se před nimi nemusí zrovna stydět. Karl Stolz byl příslušníkem speciálních složek, ale konce války se regulérně nedožil. V roce 1944 ho zabili francoužští partyzáni, ovšem Karl byl jedním z oněch „šťastlivců“, kteří se o pár hodin později probudili do nového života. Jenže Stolz nikdy nebyl příznivcem Hitlera a jeho kumpánů, proto využívá příležitosti a ve spolupráci se sličnou rebelkou Mariou se přidává k odboji.
Díky speciálnímu zacházení může využívat zvláštních schopností. Stačí stisknout tlačítko a už se kolem hrdiny vytvoří jakýsi štít, který zadržuje nepřátelské kulky. Jde to dokonce tak daleko, že pokud se takto obrnění přiblížíme k protivníkům, můžeme je vykosit jejich vlastním střelivem. To ale nejsou jediné vychytávky. Pokud se vám podaří vykosit několik nepřátel rychle za sebou, dostanete se do berserku. V tomto stavu jste jak nezranitelní, tak nesmírně silní a z dalšího odstraňování fašistických pohůnků se stane procházka růžovým sadem.
Übersoldier 2 (PC)Übersoldier 2 ale navzdory nadpřirozeným silám hapruje v mnohem prozaičtějších aspektech. Tak například grafika je více jak zastaralá. Dominují tu rozmazané textury, ošklivé a stále stejné modely vojáků a nudné levely, které jsou jen zřídkakdy opepřeny aspoň nějakým pěkným efektem. Chování aut a tanků, na něž narazíte při venkovních misí a z nichž si pouze zastřílíte, je více jak katastrofální. Špatný design úrovní, doražený skutečností, že nejde přeskočit malé zídky, je stejně tak včerejší jako mizerný fyzikální model. Postřelení odlétávají několik metrů daleko, když lehce vrazíte do židle, udělá totéž. Ovšem na střelbu či hozený granát okolní objekty prakticky nereagují. Jindy zase nefungují kolize, takže nepřátelé vás vesele pálí plamenomety přes zdi apod.
Übersoldier 2 (PC)Hra je striktně lineární a odehrává se bohužel ve stále stejně vystavených komplexech domů. Z toho vyplývá, že i herní princip se nemění a probíhá podle jednoho vzoru. Vstoupíte do místnosti, popřípadě na nějaké to prostranství, vykosíte všechny přítomné, chvíli tu pobíháte, než přijdou nepřátelské posily, těch se zbavíte rovněž a běžíte do dalšího prostoru, kde uděláte to samé. Aspoň malým ozvláštněním jsou jednoduché hádanky, kdy se například dostanete ke dveřím, které jsou zamčené. Klíč budete hledat buď v některé z jiných místností, nebo přeběhnete nádvoří, jež hlídá tank, prolezete odvodňovacími trubkami a někde už si ho opatříte. Tyto momenty patří mezi světlejší chvilky hry. Dalším druhem ozvláštnění jsou jakési poskakovací pasáže, v nichž je zapotřebí zdolávat různé překážky a prohlubně. Takové zpestření nám ale do koloritu celé hry ani trochu nepasovalo a mnohem spíše rušilo.
Übersoldier 2 (PC)Ani ozvučení není možné zrovna pochválit. Může se sice zdát, že zbraně znějí reálně, ale když jich nashromáždíte více a poslechnete si jednu podruhé, zjistíte, že všechny znějí také úplně stejně. Jinak je hra ozvučena spíše chudě, odmyslíme-li si trapné diskuze hlídek ve stylu „slyšel jsi něco?“ „jo, něco se tam šustlo“.
Na tomto místě jsme si původně chtěli stěžovat na umělou inteligenci, ale došlo nám, že Übersoldier 2 něco takového jako AI vlastně vůbec nepotřebuje. Vojáci, ať už řadoví nebo ti vytuhlí mrtvoláci stejně stojí na svých místech, a dokud nepřekročíte určitý spínač, ani se nehnou. Jakmile se vám to podaří, jdou sice do krytu, ale nelze říci, že by šlo o spontánní jednání. Vzhledem k malým prostorám si autoři mohli dovolit skriptovat i takovéto situace.
Übersoldier 2 (PC)Naštěstí obsahuje instalace také multiplayer se třemi módy, do jejichž hraní se můžete vrhnout až s patnácti živými protihráči. Zahrajete si buď Deathmatch, Team Deathmatch či jakýsi ÜberMesser Deathmatch. Bohužel jsme nebyli sto rozpoznat rozdíl mezi posledně jmenovaným a dvěma prvně zmíněnými. Nebyla to ani tak naše vina, jako spíše důsledek faktu, že v době recenzování neběžel ani jeden server a nikde jsme nenašli hráče, který by byl ochoten se s námi na multiplayerová kolbiště vrhnout.
Übersoldier 2Přestože jsme celou recenzi víceméně kritizovali, zase tak velká tragédie to není. Jde o vcelku klasickou střílečku, která by nebyla špatná, jen kdyby neobsahovala všechny ty zmíněné nedostatky. Nejde nám do hlavy, proč autoři nevzali za základ první díl a dále ho nerozvíjeli. Takový projekt by musel dopadnout přinejmenším o řád lépe než to, čím je Übersoldier 2 nyní: máločím zajímavou (snad jen speciálními schopnostmi) a zastaralou akcí.
ANNO 1503: strategie s příchutí moře
ANNO 1503: strategie s příchutí moře
Vrhněte se do světa plného tajemství, obchodnického čachrování, pirátů a bůh ví čeho dalšího. Věříte, že přichází jedna z nejlepších javových her poslední doby? Tak ANNO nebo ne?
Říká vám něco název Anno 1503? Jistě anno (tedy promiňte, ano). Velká většina počítačových hráčů se s ním již alespoň jednou setkala, a to ve spojení s výbornou, i když lehce překomplikovanou, německou strategií. Ta si získala ve světě celkem slušnou oblibu, nelze se tedy divit, že nezůstalo jen u jednoho dílu. Možná proto se teď dostává i na naše mobilní miláčky. Převzala z původní verze svoji komplikovanost? Jak je na tom po grafické stránce? A co všechno nám vlastně nabízí?
Pirate, Venetian, Mayor – silná trojka
Začátkem musím poznamenat, že recenzovat tento titul po pár hodinách hraní se rovná holé sebevraždě. Anno totiž není jen tak obyčejnou strategií, ve které se zaměříte na jedno městečko, či státeček a jejich obyvatele. Takovéto prkotiny vůbec neřeší. Nabízí ještě něco víc. Pod výrazem víc se skrývají tři rozličné strany, tři různé prostředí a tři zcela jiné způsoby hraní. Je to vlastně takové 3in1, jak stále vyřvává televizní reklama na jednu nejmenovanou čokoládovou tyčinku. Jelikož předpokládám, že samotný název nic neprozrazuje, tak se tohoto nelehkého úkolu musím holt ujmout já.
Jak již bylo řečeno, hra nabízí tři různé strany. Těmi jsou Pirate, Venetian a Mayor. Ať už si vyberete jakoukoliv, stále půjde jen o moc, peníze a v případě dvou posledních jmenovaných i o suroviny.
Pirate brázdí širá moře, kotví v mnoha přístavech a hlavně bojují s loďmi všech nepřátel. Stejně jak v kdysi.. S ničím se nemazlí. Celý boj se odehrává stylem „vypal ránu a uteč!“. Na rozsah škod způsobených výstřelem nemá ale vliv jen pouhá náhoda, nýbrž i počet děl a velikost posádky. Muže i střelné zbraně můžete sice lehce získávat z poražených lodí, ale také o ně přicházet. Nakradené peníze pak používáte na opravu svého plavidla a nezbytná vylepšení. Nezbývá vám než přepadat slabší a utíkat před těmi silnějšími nepřáteli. A těch je většina…
Venetiani mají podobný osud, ale stále nejsou ještě tak zdivočelí jako piráti. Kromě loupení a potápění lodí je jejich důležitou herní složkou i výměnný obchod. Peníze za dřevo, dřevo za kámen, kámen za jídlo atp. Vždyť to znáte. Celkově mi tato strana nepřipadá nijak moc zábavná, ale možná jsem na ni trošičku zanevřel. Bohužel kvuli své vlastní blbosti. Při jednom odchodování se mi totiž podařilo prodat zároveň i všechna svá děla a vůbec jsem si to neuvědomil. Co následovalo potom, jistě nemusím říkat. Při prvním setkání s nepřítelem jsem zběsile bušil do klávesnice a nic. Loď šla ke dnu a hodina herního času s ní.
Mayori jsou pochopitelně obchodníci a nic jiného je nezajímá. Takže pokud se rozhodnete hrát právě za ně, nedočkáte se žádné akce ani moře s loďkami, ale pouze pár tabulek, ukazatelů a měšce s penězi. Jestliže máte rádi podnikání ala Viktor Kožený, tak asi nebudete příliš potěšeni. Podvádět totiž nejde. Měsíce ubíhají rychleji a rychleji, obyvatelstvo je stále hladovější a … Kdo ví, ať si doplní sám. Prostě za Mayori se staráte o své městečko se vším všudy. K tomu patří i výstavba budov, ovšem s tím rozdílem, že výsledek své usilovné práce vidíte pouze v tabulkách. Co je nejduležitější? Peníze a sláva. Někdo by určitě dodal "jako v reálném životě". No budiž.
Komplikovanost?
Tato otázka je rozhodně na místě. Ano, ovládání je hodně komplikované. To ale ostatně musí poznat každý, komu se tento titul dostane alespoň na pár minut do ruky. Krom toho je nepříjemná i místy hodně vysoká obtížnost. Hlavním nedostatkem je absence ukládání pozic. Pouhé continue u titulu, který nabízí tolik herních možností, zkrátka nestačí. Grafickému zpracování není co vytknout. Snad jen je trochu podivné, že když vypálíte salvu směrem na břeh, vystříkne voda stejně jako při dopadu do moře. Ale to jsou už pouhé detaily.
ANNO je rozhodně vynikajícím titulem a na scéně strategických her pro mobilní telefony patří mezi ty nejlepší kousky. Škoda těch pár nepříjemných chybek, díky nimž je hodnocení přece jen o kapánek nižší. Holdujete-li námořním bitvám nebo jen rádi kalkulujete a předpovídáte budoucnJust Cause
19.05.2007
roli tajného agenta CIA Rico Rodrigueze se musíte pokusit svrhnout vládu jihoamerického ostrova San Esperito, která je podezřelá z uchovávání zbraní hromadného ničení a tím napomáhá různým teroristickým organizacím.
Hlavní rysy:
» Herní mapa o rozloze 32 x 32 km, kde se nacházejí vesničky, hory, města, louky a kilometry silnic.
» Možnost využití více jak 100 dopravních prostředků na souši, vodě i ve vzduchu.
» Více jak 25 zbraní, které vám pomohou ve vašem úkolu.
» 20 různorodých misí plné akce, honiček, ale i stealth prvků.
» Scénář hry od Matt Costello a Neil Richards.ost, je pro vás ANNO 1503 rozhodně tou správnou volbou.
Komentáře
Přehled komentářů
cus nemas prosim cd key do ubersoldier 2crimes of war dik.d.mraz1@seznam.cz
cd key
(DAVID, 24. 8. 2009 10:34)